[ Pobierz całość w formacie PDF ]

światłem, przekabacenia go na swoją stronę, wydobycia całej gamy różnych walorów ze zwykłego cienia
i płaskiego koloru wymaga doświadczenia i wysiłku. Kurtyny, osłony, plastry miodu, wrota do lamp,
filtry żelowe, a nawet kawałek zwykłego obrusu przyklejony taśmą gaffa do lampy pomoże Ci ujarzmić
niekontrolowaną eksplozję fotonów, która następuje w chwili wyzwolenia lampy. Jeśli będziesz
dostatecznie długo ćwiczył różne sposoby kontrolowania światła, to z pewnością opanujesz subtelne
różnice pomiędzy technikami oświetlania i nauczysz się oświetlać pana Janka inaczej niż panią Kasię.
(Mała wskazówka: Jeśli chcesz, by coś wyglądało bardziej interesująco, to nie oświetlaj tego czegoś w
całości).
Porada 8.
Biała ściana może być przyjacielem albo wrogiem. Białe ściany są niezastąpione, jeśli chodzi o odbicie i
rozproszenie światła, i nadają kompozycji wspaniałą lekkość, lecz kompletnie nie nadają się do
ocienionych, pełnych dramaturgii portretów. Z tego względu zawsze zabieram ze sobą rolki czarnej,
karbowanej bibuły, która po przyklejeniu do ścian papierową taśmą przemienia zwykły pokój biurowy w
czarną dziurę, w której mogę pokierować światłem dokładnie tak, jak tego potrzebuję.
Porada 9.
Eksperymentuj! Gdzieś z tyłu głowy powinieneś mieć wirtualny notatnik (jeśli wolisz, załóż prawdziwy),
w którym będziesz spisywał sprawdzone, skuteczne sztuczki. Bynajmniej nie chodzi mi o to, abyś za
każdym razem używał tych samych metod; wręcz przeciwnie. Niemniej w krytycznej sytuacji, pod
presją czasu, musisz umieć błyskawicznie sobie poradzić. Zadziałać intuicyjnie. Kwestie techniczne nie
mogą utrudniać Ci zrealizowania zamierzonej wizji na zdjęcia. Nawet najbardziej wyrafinowane lampy
błyskowe, nakładki, statywy i softboksy są tylko narzędziami  powinny pomagać, a nie przeszkadzać w
pracy. Wszystko to służy do realizowania określonych zamierzeń, do wyrażenia na zdjęciu tego, co
chciałbyś przekazać odbiorcy.
Porada 10.
Mała uwaga do poprzedniej porady: nie oświetlaj wszystkich fotografowanych osób w ten sam sposób.
To nudne! Twarz Clinta Estwooda wymaga zupełnie innego oświetlenia niż na przykład twarz Pameli
Anderson.
Porada 11.
Jeśli zaczniesz dostawać zlecenia na fotografowanie takich ludzi jak Clint albo Pamela, to z pewnością
nie będziesz już potrzebował moich porad.
Fragment pochodzi z książki "Fotografia doskonała. Jak kreować magię cyfrowego obrazu", którą SwiatObrazu.pl objął
patronatem medialnym
9 z 10 2015-08-15 22:07
Jak naprawdę zrozumieć światło - radzi znakomity Joe McNally http://www.swiatobrazu.pl/jak-naprawde-zrozumiec-swiatlo-radzi-zna...
www.swiatobrazu.pl
10 z 10 2015-08-15 22:07 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • domowewypieki.keep.pl